Raport przygotowany przez Komisję Europejską (departament zdrowia i konsumentów) będzie prezentowany po raz pierwszy podczas Europejskiego Szczytu Konsumenckiego w Brukseli, w dniach 18-19 marca.
Raport jest zbiorem wskazań i zaleceń, których wprowadzenie Komisja Europejska rekomenduje poszczególnym państwom. Zalecenia Komisji Europejskiej mają szansę uregulować działanie porównywarek cenowych w krajach europejskich w oparciu o tożsame kryteria wyszukiwania i porównywania z uwzględnieniem takich cech, jak parametry techniczne, jakość i cena.
W raporcie wskazano na trudności wielu branż w stworzeniu jasnych i porównywalnych parametrów, które dają konsumentom przejrzysty wynik i możliwość znalezienia najlepszej dla niego oferty. Dla branży turystycznej jest to kwestia cen biletów z uwzględnieniem wszystkich opłat i podatków, dla dostawców internetu czy usług telefonicznych wysokość abonamentu ale także długość okresu umowy czy liczba minut w pakiecie, także szybkość transferu.
W przypadku porównywania cen żywności kluczowe jest zachowywanie porównywalności gramatur produktów w określonym dniu (aby uniknąć wahań cen np. nowalijek), ale także porównywanie towarów o tych samych parametrach: producent, zawartość mięsa, tłuszczu, owoców w określonym artykule.
W raporcie Komisji Europejskiej napisano: „Kolejnym przykładem komercyjnej porównywarki cen jest dlahandlu.pl, który udostępnia ceny 50 podstawowych produktów FMCG, dostępnych w 18 sieciach w 8 polskich miastach. Dlahandlu.pl pozyskuje dane dzięki ankieterom, którzy odwiedzają sklepy raz w tygodniu w podziale na formaty (dyskonty, supermarkety, hipermarkety). Jednocześnie dane o cenach przesyłane są przez centrale sieci handlowych do koordynatora projektu. Pozwala to na zweryfikowanie danych przesłanych przez sieci z danymi zebranymi przez ankieterów w sklepach. Dostęp do archiwum pozwala także na ujęcie cen żywności w perspektywie historycznej – pokazuje porównanie zmian cen miesiąc do miesiąca, czy rok do roku."
Cały raport dotyczący porównywarek cen dostępny będzie 18 marca 2013 roku.
***
Koszyk cen dlahandlu.pl to projekt, który służy monitorowaniu cen produktów FMCG w 8 polskich miastach w kilku kategoriach sklepów (dyskonty, supermarkety, hipermarkety, sklepy osiedlowe – w sumie 18 różnych sieci handlowych).
Koszyk cen dlahandlu.pl uwzględnia ceny 50 produktów brandowych, a w przypadku ich braku rynkową cenę średnią dla danego produktu. W wypadku, gdy produkt występuje w sklepie w innej gramaturze niż przyjęta w projekcie i podana na stronie, cena jest przeliczana do wskazanej wielkości, np. 1 litr, 1 kilogram.
Więcej informacji:
http://www.dlahandlu.pl/koszyk
Edyta Kochlewska, redaktor naczelna dlahandlu.pl, M: 509 232 705
###
Informacje o Grupie PTWP SA:
Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości powstało w Katowicach w 1995r. Grupa PTWP SA jest wydawcą m.in.: Miesięcznika Gospodarczego Nowy Przemysł, czasopisma Rynek Spożywczy, miesięcznika Rynek Zdrowia i miesięcznika Farmer oraz organizatorem spotkań biznesowych, konferencji i szkoleń, na czele z Europejskim Kongresem Gospodarczym – European Economic Congress (EEC) – jedną z najbardziej prestiżowych imprez odbywających się w Europie Centralnej.
Grupa PTWP SA posiada 70 proc. udziałów w PTWP-ONLINE Sp. z o.o., do której należą branżowe portale m.in.: wnp.pl, propertynews.pl, rynekzdrowia.pl, portalspozywczy.pl, dlahandlu.pl, rynekaptek.pl, portalsamorzadowy.pl, farmer.pl oraz serwis gieldarolna.pl.
Zapraszamy na stronę www.ptwp.pl.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz